£22,000 | | |
Status: | Available |
Tax Status: | Tax Paid |
Location: |
Entente Marine, 03230 Gannay-sur-Loire Auvergne France [View Map] |
Website: | https://apolloduck.net/739763 |
Description
Rambler is a Dutch-built 4/6 berth steel cruiser, with a bow thruster and shore power. It has been taken through the rivers and canals of Holland, Belgium and northern France, and is now on a peaceful mooring on the Canal Lateral à la Loire.
Accommodation comprises:
Forward galley with V berths, bench seats and dining table converting to double bed, stainless steel sink with cupboards under, 3 burner gas hob, microwave and electric / gas fridge.
Central cockpit with traditional steering wheel, bench seats and sliding doors to decks.
Rear cabin with double bed, small wardrobe and storage under bed.
Bathroom with sea toilet, hand basin and small bath / hand shower.
Upper deck with second steering wheel.
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I bought Rambler in Dronten, Netherlands, in 2009. The following year I cruised through the Netherlands, Belgium and northern France, before finding a long-term mooring at St. Satur, on the Canal Lateral à la Loire, where I spent several happy holidays on the boat. By 2018, Rambler was in need of repainting, so I moved to a mooring at Entente Marine, Gannay-sur-Loire, where Rambler was taken out of the water. I spent my holidays over the next few years removing old paint and filler from decks and hull, but progress came to a complete halt when Covid travel restrictions were imposed and I asked the boatyard to take over the job. In 2022/23 Entente Marine carried out the following work:
Hull and superstructure shot blasted, zinc primed and painted.
New escape hatch fitted.
New rubber trims fitted on the inner frames of the windows.
Assorted paper and vinyl wall coverings, damaged during removal of windows, replaced by new cork tiles
The hull and anodes are in good condition.
After 5 years out of the water, the interior is in need of some attention:
Paper covering the bathroom ceiling has partially disintegrated due to a leak in the air vent. This has not been replaced, as the bath, basin and heads are very old and a new owner may well want a new bathroom.
Nav lights were removed and found to be broken. These have not been replaced.
Batteries not charged and may need replacing.
Engine hours gauge not working. Previous owner advertised boat as having 1300 hours. Subsequent usage, totalling 300 hours, has been recorded in the Ship's Log.
I live in UK, but inspection can be arranged through Entente Marine.
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Rambler est un croiseur en acier à 4/6 couchettes de construction néerlandaise, avec un propulseur d'étrave et une alimentation à quai. Il a traversé les rivières et les canaux de Hollande, de Belgique et du nord de la France, et est maintenant amarré paisiblement sur le Canal Latéral à la Loire.
L'hébergement comprend :
Cuisine avant avec couchages en V, banquettes et table à manger transformable en lit double, évier inox avec placards en dessous, plaque de cuisson gaz 3 feux, micro-onde et frigo électrique/gaz.
Cockpit central avec volant traditionnel, banquettes et portes coulissantes vers les ponts.
Cabine arrière avec lit double, petite penderie et rangement sous lit.
Salle de bain avec WC marin, lavabo et petite baignoire/douche à main.
Pont supérieur avec deuxième volant.
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J'ai acheté Rambler à Dronten, aux Pays-Bas, en 2009. L'année suivante, j'ai traversé les Pays-Bas, la Belgique et le nord de la France, avant de trouver un mouillage de longue durée à Saint-Satur, sur le Canal Latéral à la Loire, où j'ai passé plusieurs jours heureux vacances sur le bateau. En 2018, Rambler avait besoin d'être repeint, j'ai donc déménagé vers un amarrage à Entente Marine, Gannay-sur-Loire, où Rambler a été sorti de l'eau. J'ai passé mes vacances au cours des années suivantes à enlever la vieille peinture et le mastic des ponts et de la coque, mais les progrès se sont complètement arrêtés lorsque les restrictions de voyage de Covid ont été imposées et j'ai demandé au chantier naval de reprendre le travail. En 2022/23 Entente Marine a réalisé les travaux suivants :
Coque et superstructure grenaillées, apprêtées au zinc et peintes.
Nouvelle trappe d'évacuation installée.
Nouvelles garnitures en caoutchouc montées sur les cadres intérieurs des fenêtres.
Revêtements muraux en papier et vinyle assortis, endommagés lors de l'enlèvement des fenêtres, remplacés par de nouveaux carreaux de liège
La coque et les anodes sont en bon état.
Après 5 ans hors de l'eau, l'intérieur a besoin d'un peu d'attention :
Le papier recouvrant le plafond de la salle de bain s'est partiellement désintégré à cause d'une fuite dans la bouche d'aération. Cela n'a pas été remplacé, car la baignoire, le lavabo et les têtes sont très vieux et un nouveau propriétaire peut très bien vouloir une nouvelle salle de bain.
Les feux de navigation ont été retirés et se sont avérés brisés. Ceux-ci n'ont pas été remplacés.
Les piles ne sont pas chargées et doivent être remplacées.
L'indicateur d'heures moteur ne fonctionne pas. Le propriétaire précédent a annoncé que le bateau avait 1300 heures. L'utilisation ultérieure, totalisant 300 heures, a été enregistrée dans le journal de bord.
Je vis au Royaume-Uni, mais l’inspection peut être organisée via Entente Marine.
Vessel type: | Motor Cruiser |
Builder: | Pedro |
Make: | Pedro |
Model: | Pedro 950 |
Constructed: | 1978 |
Registration: | SSR 140747 |
Registry: | UK Small Ships Registry |
Berths: | 6 |
No. of engines: | 1 |
Engine model: | Peugeot Indenor |
Engine power: | 52 |
Engine hours: | 1600 |
Fuel type: | Diesel |
Drive type: | Shaft drive |
Length over all: | 10m |
Beam: | 3.10m |
Maximum draft: | 0.85m |
Bridge clearance: | 2.20m |
Hull material: | Steel |
Hull type: | Displacement |
Displacement: | 7000 kg |
Fuel capacity: | 300 Litres |
Water capacity: | 300 Litres |
Note: Indicated location is approximate general area only.